© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

söndag 19 september 2010

Bara vanligt vardagligt

Jag har ingen städmani över huvudtaget, tycker bättre om att sätta tid på sådant som jag anser att är viktigare. Självklart städar jag varje vecka men det går mest på rutin. Ibland kan jag få ryck och städa ur köksskåpen, kylskåpet, bakom spisen, ja dessa ställen man helst vill glömma.

Jag har en CD-hylla där jag har saker som jag fått eller som annars tilltalar mig. Där blir det alltid dammigt för den ligger i liksom i genomfartsleden i mitt hem...

Bredvid hyllan hänger mina pimpade glödlampor som förra julen hängde i mitt köksfönster.
Dessutom en förskräcklig krans, gjord av - ekblad av Ekblad här i veckan, som borde förpassas till en bättre värld.
Ett hem är ett hem, när inte allt är perfekt och inte allt har sina givna platser, tycker jag. Eller som hos mig, saker som är dammiga (min fina hjärtburk), julbollar som borde plockas bort och en helt misslyckad krans!

Med kärlek!

Mitt stenhjärta!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar