© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

tisdag 28 september 2010

Så roligt då och tips på positivt tänkande!

Det är roligt! Med ny kamera! Äntligen äger jag en systemkamera! En tjej sålde sin och jag hade turen att få köpa den, av alla dem som oxå ville.
Jag är inte van med olika linser objektiv hit och dit och ställa in här och där men jag tror det ger sig med tiden. Ska fråga Söta Ida om hon vill handleda mig lite.

Dagen har varit den bästa på länge, från en jobbig måndag till en fantastisk tisdag! Jag fick en massa små-måsten ur världen som funnits hur länge som helst på min att-göra-lista. När jag ändå var igång ringde jag en massa måste-ringa-samtal oxå. 

Det här har satt i gång min kreativa ådra igen...tänker nämligen utmana mig själv att delta i något jag inte gjort förrut, här måste jag lita på min instinkt och på det som jag tycker om. Ni ska få se....tids nog...

Här är i alla fall ett foto från mitt fönster. Grannens hus skulle förståss inte borde varit med...men...jag får lov att lära mig så småningom...

Till sist har jag ett ord på vägen! 

Jag har fått höra ett flertal gånger att jag är så himla positiv. Tack kära vänner för de orden! Nästa fråga är hur kommer det sig?
Jag blir själv "hemma-blind" och tycker att jag bara "är", att inte hinna med och ja ni vet, vardagen... 
Men det som jag gjort i många, många, många år varje kväll..(nåja...numera kan det gå en vecka eller så)...är att jag frågar mig:

"vad har varit det bästa med dagen" och "vad har jag gjort för bra idag".

Alla dagar finns det något positivt att ta fram! Alla dagar har jag gjort något bra! 
Tänk vad enkelt, eller hur?

1 kommentar:

  1. hej vännen:)

    Länge sen jag var in på Franska pastiller, fint som vanligt med myckenhanda vackra ting, kul!
    Hoppas vi kan ses i veckan!

    SvaraRadera