© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

måndag 22 november 2010

Några kort

Förkylningen har jag försökt bota och i morgon är det dags för arbete igen, även om jag känner mig risig till tusan. 
Jag gjorde några kort för ett tag sedan som jag visar idag.


De två första är ett test med krympplast, på vilken jag stämplade motivet och som sedan  efter krympningen, sattes fast på en platta gjord av tyg. Det är lite annorlunda att blanda tyg och papper. Så detta var ett test som utföll sig inte till belåtenhet...inga favvo-kort alls...
Men man kan inte alltid lyckas.




Ser du vad det här kortet är gjort av? En chips-påse. Jag gillar färgen och papprets glättighet, som kanske inte syns så bra men återvinning, kära vänner, återvinning. 




På det övre fotot använder jag blixt men inte på det här och det ger ett softare utseende.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar