© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

onsdag 10 augusti 2011

Lollipops och lite nya kort

Jag såg någonstans på nätet sådana här lollipops och jag ville genast testa att laga egna. De blev helt underbara! Jag funderar på att till julen, doppa kanterna i glitter för att få fram vintage känslan.
Så här blev dom:






Jag har använt ganska tjock paff/papp för att göra de här bruna korten. De blev precis som jag ville! För att göra ett kort, behövs det egentligen inte så mycket, Bara papp, stämplar och förståss färg. Less is more!
 

Det här är var en fjäril som jag hade slängt efter ett misslyckande men plockade upp den ur sopisen för att ge den en chans. Den blev lite "egen" med sina raspade kanter och stansar.
 


Kort av tjock paff/papp! Me like!

M har fyllt år och hon kommer att få ett gäng kort, här visar jag två av gänget.






Det var allt för den här gången! Nu ska jag chilla och göra ingenting resten av kvällen! Må väl allesammans...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar