© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

lördag 8 januari 2011

Årets första kort

Det är så roligt med kort! De här gjorde jag i helgen mellan att jag sydde gardiner. Ja det är dags för gardiner - igen!


Det här kortet tog sin tid. Först har vi en tag, min favoritsak att utgå ifrån. På den har jag limmat en tidningsbit som jag stämplat ett ansikte på. Sländan som är svartvit har jag chalkat och glossat. Silhouetten hittade jag i en tidning. Papprena är urgamla som jag någon gång köpt på Tiimari och på det ena har jag stämplat en kristallkrona. 


Damerna är mina favoriter just nu. Vill ha dem på alla kort. Pappret är Graphic45 köpta på Sinelli i Helsingfors...Gillar 20-tal...


Inhandlade lite scrapbooking-papper på Paletten på rea. Fjärils-pappret är bara så härligt och lila är bara så inne - alltid -i min värld!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar