© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

söndag 30 januari 2011

En lugn söndag!

Vi har ett härligt solsken och temperaturen ligger runt noll grader. Ett perfekt promenerar väder.


I går kväll åt vi Osso Bucco med risotto, en rätt som tar sin lilla tid att tillaga men är gudagott. 
Vi har oxå bokat ny resa! Den här gången blir det över jul och nyår. Det blir en resa mot alla mina/våra önskningar. Resmålet, har jag varken drömt om eller längtat till. Att åka på vintern till solen har heller inte legat mig varmt om hjärtat. Därför bestämde vi oss att göra precis tvärtom och göra så här. Vi tror att det kommer att bli riktigt skoj och bra eftersom min mellersta son med flickvän och hennes familj, även bokat till samma ställe men inte samma hotell.


Jag lägger upp några nya kort som jag gjort.





Blommorna är klippta ur en bok, mannen likaså och han är krackelerad. Ramen är stämplad och är limmad i fyra lager för att få 3D-känsla.

Buren är stämplad, embossad och krackelerad. Ansiktet är stämplat på en tag med stjärnor, dessa är krackelerade. 

Buren är stämplad på ett mönsterpapper och embossad. Den är limmad med upphöjda tejpbitar.  Blommorna är klippta ur en bok. Motivet under är från en servett som jag limmat på det gråa papperet.
Stämplade "slottet" på en barnbokssida och strök lite gul färg på det.
Ingen mindre än Maria Antoinette! Ett favoritkort!
Det här kortet ligger i ett plastkuvert, därför speglar det sig lite. Buren är ett papper, Paris-texten är en bit av en servett. Ansiktet är klippt ur en tidning och limmad på en tag.

1 kommentar: