© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

lördag 19 februari 2011

Kallt men solen den lyser

Det har varit en kall natt i vårt land men solen lyste som aldrig förr. Jag iakttog att det droppade från taket fast det var runt 13 grader kallt. Det betyder en sak - att våren är på kommande!


Jag gick ner till centrum och fascinerades av City Blommors fönster som var igenisade med stora isblommor i vackra mönster. Tänk hur naturen kan skapa utan en pensel.


Nu är jag lycklig! För jag har en kattfröken på besök för sonen med flickvän åker till Sälen för att skida. Katla har bestyr och går på upptäcksfärd i alla rum. Snusar, smyger, luktar och undrar. Var är jag? Nu är hon trött och somnar precis på den plats som Hanna satt. Undrar lite om hon saknar sin "mamma"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar