© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

torsdag 13 oktober 2011

Spring för livet!

I juli bestämde jag mig för att återuppta löpningen efter många års uppehåll. Kilona har smygit sig på och kondisen har förståss blivit allt sämre. Så var det dags en solig dag i juli när det var som varmast - jag började springa 2 gånger per vecka. 
Nära mitt hem, finns en kuperad bana på 1 km, tung men effektiv. Jag trodde förståss att jag skulle dö de första gångerna. Det tog 10 minuter att springa en km och jag började försiktigt med två km per gång.
Idag 4,5 månader senare, var jag ut på min vanliga runda och jag sprang i genomsnitt under 7 minuter i 4,9 km! Det tycker jag är bra eftersom jag har ca 15 kg övervikt! Tji den som ger sig :)
Springningen gör gott, det är liksom lite som meditation, för tankarna får komma och gå. Problem löses, man kan vinkla och hitta helt fantastiska lösningar. Saker hittar sina platser. Ja en massa fördelar blir det! Bäst är att konditionen förbättras markant och själen får ro! Härligt så härligt! 
Nästa sak jag ska ta itu med, är kosten för det är tungt att springa runt med en massa överflödiga kilon. Tyvärr är det lättare sagt än gjort. Återkommer med hur jag kommer att fixa det. 
*Jag vill väldigt gärna ha feedback*
eftersom det är ensamt och kräver stor självdisciplin (för mig) att knyta fast joggingskorna och dra iväg..
Idag visar jag inga kort, inga foton - ingenting men titta in i morron så kanske jag hinner få till ett inlägg om jag kvickar mig innan jag tar båten till Skäret – en sista gång det här året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar