© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

söndag 9 oktober 2011

Försummad men inte övergiven!

Jag har tyvärr försummat min blogg i flera veckor och det på grund av bl a tidsbrist. Det har varit kurs hemma hos mig! Kortmakerikurs med en några glada tjejer som tyckte att de ville lära sig grunden. De var överväldiga och fulla av energi när de gick hem.
Sedan har jag hållit i en hobbykväll på Bibban med entusiastiska små flickor och nån kille! Gud vad kul att stämpla med unga förmågor, de har sådan härlig bild på hur man skapar.


Mitt eget skapande har legat lite på sparlåga även om jag håller på lite smått med julkort! De ska jag sälja på Minimässan vid Rödakorsgården sista helgen den här månaden!


Men här är ses en ny dam! För många drottningar finns det! Och tur är väl det, för mig!
Det första fotot ser ut att hon liksom har en slöja runt sig antagligen för att jag är en usel fotograf men i det här fallet kunde jag inte låta bli att ladda upp fotot för damen i fråga, bär på en liten hemlighet! Det tyckte jag när jag tog itu med henne!
DSCF1377


Röda bling-blings passade bra runt hennes klänning! Inte så mycket annat behövs för en skönhet, eller hur!
DSCF1381

2 kommentarer:

  1. Hej! Här kommer en viktig anteckning till dig
    För det gäller att vara ute i god tid- Och du kan ju göra så mycket fint!
    Under december månad (ja alla adventshelgerlörd och söndag 10-18) kommer vi att i LEV VACKERT HUSET hålla JULMARKNAD, vi söker därför just nu hantverkare som har hantverk som passar stilen och känslan i vår butik i övrigt. Du som hantverkare kan boka in dig på en eller flera adventshelger (första advent finns bara ute platser lediga), mail en bild på något av ditt hantverk och skriv till oss på vitromantik@gmail.com om du är intresserad, VI LOVAR ATT DET KOMMER BLI SÅÅÅ MYSIGT OCH SÅ TOPPEN!!!! Och du vet väl att det finns ett vandrarhem bara ett par hundra meter ovanför oss och en stor camping hundra meter nedanför med jätte bra boende i fall du reser långt!
    KRAM Ingela 0706410580 o Petra 0730288019

    SvaraRadera
  2. Tack, tusen tack för inbjudan! Det var en rolig överraskning! Tyvärr bor jag alldeles för långt bort nämligen på Åland. Annars skulle det varit en super härlig helg att få komma över och sälja mina alster.
    Har en idé som jag funderat på i många år och som jag aldrig stött på vid någon marknad, kanske dags i år?

    SvaraRadera