© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

lördag 12 november 2011

Sköna lammskinn och annat..

Köpte så fantastiskt vackra ljus härom dagen i vår lokala blombutik att jag inte kunde motstå tanken att sätta fram dem, färdigt dekorerade inför advent. Jag vet inte varför jag är så himla julig i år? Tanken gick till handling och nu står de här intill och jag njuter av dess färger!
Mysfaktorn ökade i och med mina nya lammskinn i vackert stålgrått som jag investerade igår från Mio. Skynda fynda! Satt de lite vackert på bänken innanför ytterdörren. En skön plats att sätta sig ner på efter promenaden.
Idag har jag plockat ihop mera saker...pust...till Emmaus. Jag funderar vidare  på om mina zinkhyllor verkligen får plats i vardagsrummet. Då måste min fåtölj bort och min trådhylla endera bort eller bli omflyttad men vart?
På mitt köksbord har jag som oftast ett brinnande ljus med en doft av vanilj. Det är min favoritdoft som jag aldrig tröttnar på.i
Mitt favoritfat är fyllt med olika sorters lök och glittriga glödlampor. De gjorde jag för flera år sedan och de dök upp när jag städade ur skåpen. Nu har de fått ett nytt uppsving bland löken.

2 kommentarer:

  1. Den adventljustaken gillade jag,
    jag som tänkte ha vita blockljus ska nog tänka om,tack för tipset :)

    SvaraRadera
  2. Precis, varför ta en annan färg i år? Jag var egentligen ute efter svarta, lite dammiga men så hittade jag dessa och gud vad jag gillar dem! Lycka till :)

    SvaraRadera