© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

torsdag 10 november 2011

Söndag i oktober

Jag vet att många ogillar det här vädret med dimma och fuktiga dagar/nätter men jag kan inte alls tycka illa om det för t ex igår när jag var ute på min vanliga jogging-runda, hängde dropparna i träden och dimman låg i luften. Gissa om det var en fantastisk syreupptagning! En av mina bästa joggingpass någonsin! Det gäller att gilla läget, tror jag.


Hemma håller jag på att plocka ur skåpen och jag kör skyttel-trafik mellan Emmaus och bostaden. Energin börjar sakta men säkert kunna röra sig fritt igen! Det är helt otroligt hur mycket onödigt jag sparat på!


Jag har skapat en massa kort! Efter hand kommer jag att lägga upp de här på bloggen. Dessutom har jag haft turen att få ett av mina kort publicerade i en tidning! Det känns bra! Mera info kommer sen när jag får berätta mera.


Och...så har jag haft kortmakerikurser hemma hos mig! Det var jätte skoj men samtidigt lite svårt att veta vad och hur man ska göra. Men jag lär mig för varje kurs! Deltagarna har varit helt fantastiska och väldigt intresserade och ju mer de frågar desto mera lär jag mig! Intresse verkar finnas så det blir flera kurser framledes. Ryktet sprider sig från mun-till-mun på den här lilla orten. Kanske just Du är intresserad?


Sista söndagen i oktober, tog jag kameran med på promenaden och lyckades fota några härliga höstfoton men tyvärr fick den fnatt och vägrar numera fota. De här lyckades jag dock få till.
IMG_4715

IMG_4717

IMG_4726

IMG_4734

IMG_4736

IMG_4737

cd<

1 kommentar:

  1. Naturen är otrolig. Härligt vacker. En dag i skärgården med fullständig dimma var en upplevelse. Helt tyst och sedan hör man hur "dimman droppar". Kameran borde vara med hela tiden.
    A-L

    SvaraRadera