© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

lördag 10 december 2011

Regnväder!

Efter gårdagens massiva stormoväder som drog in över Åland, blev det översvämningar runt stränderna och en hel del båtar slet sig, känns det idag lugnt men det fortsätter att regna. Kanske med lite inslag av hagel.


Idag har jag redan gjort vitchoklad pannacottan till kvällens middag. Fammo kommer på middag eftersom hon kommer att vara bortrest över jul. Snart är det dags att dra igång maten. Det blir ostflarn med creme fraiche och caviar till förrätt, stifado med grönsallad till huvudrätt och så pannacottan till efterrätt.


Ett ynka julkort har gjort den senaste tiden! Det blev det här som jag ställer ut fr o m nästa vecka i Ehns fönster. Dit kan man bege sig för att rösta fram det finaste julkortet.


Jultomten kommer från en servett som jag limmat på wellpapp - inga konstigheter alls! 
Min andra blomuppsättning som jag gjorde härom veckan blev så här. Messing kan vara nog så tjusigt! Och juligt! Jag strödde lite vita pärlor på mossan som inte syns så bra men dom finns där! Nu har blomman slagit ut och den doftar ljuvligt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar