© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

måndag 5 december 2011

Lite juligt så här inför självständighetsdagen!

Det här med bloggandet har kommit i andra, tredje och till och med fjärde hand. Det är mycket nu...
Vad gör jag då? Jo jag fixar och donar men inget verkar komma ur händerna...och så har en en son flyttat hem igen...och blivit mambo för ett tag! De nya rutinerna har satt mig lite ur spel, tror jag..


I morgon firar vi Finlands självständighetsdag och jag firar min födelsedag. Jag har varit ledig idag och bakat en massa godiskakor...fixat lite blomuppsättningar och annat kul. En klämdag som bara svischat förbi och när det mörknar redan efter tre, känns dagen väldigt kort.


Den här blomuppsättningen är min favorit. Stommen är min kungakrona där jag planterat en multihyacint med massor av kommande blommor och en taklök, lite mossa, ett ljus, små julgransbollar i fattigmans silver och pärlor satte grädden på moset.
På mitt soffbord plockade jag fram stora julgranskulor i fattigmans silver och lite ljus och oj vad det känns "cosy"!
Nästa gång visar jag min andra blomuppsättning. Fotot via min mobil var alldeles för dåligt att visa. Ha en skön kväll alla där ute! Det ska jag ha med ett glas av årets Blossa glögg!

2 kommentarer:

  1. underbart vilka fina dekorationer du gör.. tror jag har sådana dår snölyktor jag med.. måste ge mig upp på vinden och leta... :)
    /katarina

    SvaraRadera
  2. Tack! Det är trevligt att fixa o dona lite ibland. Hoppas du hittade dina snölyktor! :)

    SvaraRadera