© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

onsdag 8 februari 2012

Egna Urtavlor - Lite flärdigt!

Det är ju inne att ha urtavlor placerade lite här och där hemma. De är dyra att köpa så därför bestämde jag mig för att göra egna. Jag hittade en trevlig blogg där man kan printa for free urtavlor. HÄR hittade jag bloggen Cheap Chic Home with o lot of lovely things.


Jag printade alla fyra då jag inte kunde bestämma vilken av jag ville ha. Alla är så jätte fina.


Jag valde att printa ut stora men tjejen som gjord orginalet, limmade dem på gamla CD-skivor, vilket är en kul idé.

 Sedan skar jag ut dem med kniv och  till hjälp hade jag en tallrik.

Med en gammal nagelfil filade jag kanterna lite jämnare.
 
Den röda urtavlan fick plats framför mitt zinkhus...

Den vita sin plats bakom fågeln...

Den blågrå passade väl in på  min lilla hylla som jag hänger på min franska dörr..

Och den sista har ännu inte riktigt hittat hem men den är nu placerad vid en vacker ram framför den stora buren.


Tack för att ni kikade in! Nu ska jag gå och klotta med färg, jag håller nämligen på att fixa en Art Journal! Återkommer en annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar