© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

torsdag 1 oktober 2009

Ibland blir det fel.....

Jag håller på och stickar en cape i lila. Jag såg någonstans en sådan på nätet som var häftig och jag bestämde mig för att sticka en till mig. Tyvärr kan det vara svårt att hitta mönster som passar.
Jag har hittat ett mönster på en löskrage från Garnstudio som jag tänker ändra så det passar mig.

Sedan bestämde jag mig för att sticka en bit björnbärsmönster. Det var inte det lättaste, märkte jag, att förstå mönstret. Jag stickade en god bit och jag märkte att något inte riktigt stämde...vad gör man då???


Tack o lov finns youtube....


Där hittade jag hur man på rätt sätt stickar det fina björnbärsmönstret.
Nu är det bara att riva upp allt och börja på nytt!

2 kommentarer:

  1. Kommer att bli så fin så då den är klar...
    Tur att du fick hjälp! Jag skulle aldrig klara av såna invecklade mönster, klarar inte ens vanlig rätsticking så att det blir jämnt och fint.
    Tack för kommentaren om datastrulet, tur att det gick att reda upp. Tänk att det finns människor som sysselsätter sig med att jäklas med andra...

    SvaraRadera
  2. Blir säkert jättesnygg när den blir klar.
    Vilken bra hjälp du fick. Du får visa bild när capen är klar.
    Kram BM

    SvaraRadera