© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

onsdag 14 oktober 2009

Kallt, så kallt....


...har det blivit. Bara + 4 grader här i Mariehamn och det blåser snålt runt öronen när man måste utanför dörren. På begäran av min son, som oxå fryser om sina händer, stickar jag nu ett par vita Lovikka vantar till honom.

Jag tycker om de här vantarna. De passar både flickor och pojkar och de verkar tydligen aldrig gå ur modet. Redan när mina grabbar var små, stickade jag Lovikka vantar till dem.

Min lila cape får vänta medan jag stickar klart de här.

Förresten HÄR hittade jag mönstret, men jag har ändrat det lite grann..


Bilden är lånad från flickr, (mrs_epress)

2 kommentarer:

  1. Tack för titten hos mej o kul att du vill vara med i min tävling! Det var jättefina citat som säkert kommer till användning för mej! Tack!
    Nu har du 3 lotter i min korg.
    Vilken underbar köksgardin du hittat!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också Lovika vantar! Såna hade jag själv då jag var liten och sådana fick 5-åriga dottern nyligen av farmor! Visst är det bra då saker man verkligen gillat går igen i modet! Ha en skön söndag!!

    SvaraRadera