© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

söndag 13 december 2009

Julkort 2009 och bakning


Tredje advent...och Lucia.
I år var jag inte ner på stan och tittade på vår Lucia. Det gjorde jag och grabbarna alltid varje år när de var småa. Nu känns det inte riktigt lika aktuellt längre. Dessutom duggade det någonting fint, fint och obeskrivbart.


Så var det dags att ta starta julkortsfabriken. Jag ville göra det enkelt och förståss i vintage, som alltid...
Vit kartong, gammaldags glansbilder från vår lokala pysselbod och sidor ur en gammal bok. Enklare kan det väl inte bli? Så här rörigt måste det vara...om nån undrar...



Precis så här ligger allt huller om buller...medan limmet torkar.


De här korten är gjorda för ett tag sedan med brunchalkade kanter och bl a Carte Postal stämplad med en ganska blek grå färg.


Halvfärdiga änglar...


Halvfärdiga tomte-kort med gråchalkade kanter so far...


Carte Postal stämplar på tork, den här gången med lite starkare nyans. I år har jag bestämt mig för enkla kort i stället för dubbla som jag alltid annars gör. Jag tycker enkla kort kan vara nog så fina.


Nästan klara, bara en sak som fattas...nämligen..



Noel som jag stämplade vid kanten, inspirerad av Jeanne D'arc Living...


Äntligen klar!!!


Under tiden som julkorten kom till hade jag deg på jäsning. Världens enklaste semlor kom till utan vare sig knådning eller någon större ansträngning. Jätte, jätte goda, så där sega och mumsiga...

Varsågod, klicka gärna för större bild! Men akta, de hoppar nästan ut genom din dator. Någon som är sugen på fika?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar