© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

torsdag 16 december 2010

En kompott av kort

I morgon ska jag prata i ett radioprogram som heter Fredaxgästen på Ålands radio om min hobby! Det är förståss lite spännande! Återkommer om den saken!

Den här stämpeln är en av mina favoriter, ett päron. Här har jag embossat med vitt på svart kartong och satt några prickar rött glitterlim.

Här finnes en kille som blivit en tjej med nya ben och en röd klänning, urklippta ur böcker. Tagen minns jag inte varifrån kommer men antagligen från ett par jeans! Ett annorlunda julkort som du ser på den röda rundeln Dec 25. 

Här har vi en stilig herreman ur en bok. Över honom en genomskinlig tag och det limmat på en guldig tapet och sedan på en röd tapet. Tre rundlar av ihop rullat papper, ett typiskt 1700-tals pyssel och passar som kronan på verket. 


Merry Christmas med en dam ur en bok och limmad på en tag (förståss!) och allt limmat på ett grått/beige papper ur en fin smyckeskatalog.
Merry Christmas är klippt ur ett gammalt julkort.

Att hitta fina damer eller män i gamla böcker kan bli grunden till urtjusiga kort. Det blir de mest orginala kort för ingen blir den andra lik. Det gillar jag!

HÄR hittar du inlägg om bl a mina handgjorda kort på min gamla blogg.

1 kommentar: