© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

måndag 13 december 2010

Nu är det kortens tid!

Förra torsdagen var jag tillfrågad att komma till Biblioteket och pyssla lite julkort ett par timmar på kvällen. Det var jätte kul. Massor med glada tjejer som ville skapa egna julkort och få tips på hur man kan göra.


Här kommer några bilder på ett par av korten som jag gjorde på plats för att inspirera. Mycket enkla men det ska vara så när det finns lite tid och sparsmakat med material att använda.


Mönstrat papper och en stämpel på någon sorts lista ur en bok.



Den här granen gjorde jag klar när jag kom hem. Den är riven ur en bok, lite lila glitter lim och sedan klar. Limmad på "bubblig" kartong, kommer ju inte på vad det heter i skrivandets stund.

Mönstrat papper, silverpapper och en ängel ur en barnbok. Kan det bli enklare??

Lika enkel är den här, två olika slags mönstrat papper och en glansbild!

Alla kan göra julkort! Och det är ju så roligt!

1 kommentar:

  1. Ihania kortteja! Mun lemppati on toi missä on kuusi :) Itse tein joulukortit jo hyvissä ajoin lokakuussa (vai olikohan syyskuu)ja ne on sen verran iso kokosia, semmosia pitkiä ja kapeita, että pitää viedä itse perille kun en viitsi A4 kirjekuorissa postittaa ;D

    SvaraRadera