© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

tisdag 14 december 2010

Helgens kort!

Jag har en ny stämpel! Åh vad jag gillar den! Min nya tjej, min gotiska, fina tjej!



Jag har stämplat och embossat på färdigt mönstrat papper, klistrat på tjejen med puffar så hon blir 3-dimensionell.


Tjejen har fått lite chalk för att synas. Enkelt sätt att pimpa ett trevligt papper.

Passpourtoen kommer från tjejen från förra kortet (det röda, återanvänds och pimpas upp med svart och rött papper med ruffade kanter och embossat lite här och där med silver.

Blombladen har jag stämplat text på och lilla silverblomman är krackelerad. Är ingen blompyntare men kul att testa.

Silver embossing för att få det mindre silrent.
Här har jag först målat ett tyg med akrylfärg, stämplat med två olika stämplar. Limmat tyget på bit ur en gammal påse av något slags tyg,som man får när man handlar smycken. The swirl har jag någon gång gjort och stämplat på eget mönster. Allt detta är limmat på en färgprovs karta från färgbutiken. Allt ton-i-ton.
Och lite bling-bling.

Årets julkort! Embossat glitter-vitt på rött papper och innanför ett vanligt vitt papper.
Enkelt så enkelt!

1 kommentar:

  1. Thank you for visiting my blog. Your cards are so wonderful.I also wish you a Merry Christmas.
    Greetings from Germany Tanja

    SvaraRadera