© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

fredag 16 mars 2012

Avstamp inför Mexico

Var sista dagen på jobb idag innan semestern. Nu börjar det bli dags att packa och hinna med allt som ska göras. Vi åker till Isla de Holbox på måndag morgon!! Yes! Längtar så efter sol och bad.
Men det har ju sina sidor att resa bort. Mycket ska göras innan vi sticker. Blomvakterna (sönerna) ska introduceras i blomvattningens hemligheter. Än det ena och än det andra ska organiseras upp i min frånvaro.
Och vad ska jag packa?? Hur mycket kläder behövs på barfotaön? Sandaler två par eller tre? Myggolja? Vilka solkrämer och aftersun? Ja ni förstår - och alltid tar man med för mycket ...för säkerhets skull.


Jag brukar ta med en ny sydd väska när jag åker iväg. I år blir det en Marimekko i olivgrönt lila och blått. Det kan hända att jag packar med två väskor, bara för säkerhets skull ;)
(fotot är under all kritik..men ville visa som hastigast vilka väskor jag har att välja av)
 Den här är min blivande favorit.
Bara för att jag gillar att baka, har jag fyllt frysen med tekakor till grabbarna! Någonting gott att ta fram till morronfikat.
De här bakade jag förra veckan, idag blev det många fler. Enkelt för V och C att bara plocka fram!
Jag vet inte om jag hinner göra flera inlägg innan resan. Jag ska på vin&smörgåstårta i morgon och förutom det, ska jag städa, frosta av frysskåpen, tvätta upp allt i bykkorgen, packa, ringa nära och kära och en hel del annat. 


Precis här kommer jag att tillbringa två veckor framöver..med en bok i ena handen och en margaritas i den andra. 
Hasta la vista till nästa gång! 
(foto från Fritidsresor)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar