© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

lördag 10 mars 2012

En grå lördag!

Vi började morgonen med en promenad till affären för att panta en drös med tomglas. Det var disigt och regnet hängde i luften. Passade även på att köpa myggolja och solkräm till vår resa som startar om exakt en vecka och en dag! Till barfotaön!

Några tags kom till i veckan. Jag brukar oftast börja med ett par och efter hand fixar jag på än den ena och än den andra. Jag vet sällan när jag börjar hur de blir som färdiga.

Den här tagen är speciell därför mannen som limmades på kommer ur en broschyr från jobbet. Vår "firma" har nämligen haft 200 års jubileum. Det dyker säkert upp flera tags med män från flydda tider. Grävde i "saker-man-kan-behöva-lådan" efter en söndrig del från en dragkedja. Svart spets limmade jag vertikalt den här gången. Lite distress stain i blått och rött ovanför och under mannen.





Underlaget till den här tagen kommer från EM:s senaste katalog. Gillade färgkombon och stämplade på olika motiv. Nederst limmade jag på en blom spets. En miss gjorde att jag lyfte upp Happy, funny silly stämpeln med 3d-kuddar. 
Jag använder ett nytt lim som torkar direkt! Mitt favvis lim heter 450 quick dry adhesive, om någon undrar...



4 kommentarer: