© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

tisdag 15 september 2009

Girlang

På min gamla blogg lovade jag visa min version av pyssel gjorda av kaffefilter och annat papper. Nu har jag fotat min version men med olika papper och spetstyg.


Här hittar du min gamla blogg där jag skrev om detta. Jag har sett någonstans tidigare på någons blogg just det här och jag blev så inspirerad att göra likadan girlang. Därför blev jag överraskad när jag hittade just det här i den nya tidningen Green Craft Magazine i augusti!
Då blir man glad!






Jag har hängt min girlang i längs med gardinen i köksfönstret. Där har den hängt ett tag och snart är det dags att ta ner den och byta gardiner och få lite höstkänsla i köket.
Jag har ett projekt som jag kommer att försöka hinna med så fort som möjligt.
Jag ska sy överdrag till mina köksstolar av gamla gardiner och trycka något på framsidan.
Nu har jag förståss mitt nya stickprojekt på gång...som ska bli en cape i lilaste lila!



2 kommentarer:

  1. åh! sticka ska jag också börja göra snart! saknar ett par vantar när jag cyklar. men de ska inte vara lila:P

    SvaraRadera
  2. Oj så aktiv du varit att blogga nu! Fin girlang, men mycket jobb kan jag tänka mig? Å duktig är du som kan sticka också...Å dina armband är superhärliga!!
    Tack för alla snälla ord om nätbutiken, värmer mitt hjärta ;).
    Ha en skön helg!!

    SvaraRadera