© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

tisdag 22 september 2009

Skördemarknad i helgen på Skäret..



Hela Åland genomsyrades av Skördemarknad. Jag hade ingen möjlighet att delta eftersom jag for över skiftet till mina föräldrar på Skäret. Bild lånad från
http://www.flickr.com (futurowoman)

Jag hade dock min egen skördemarknad. Det blev ett par skogspromenader med resultatet av plastkassar fulla med gula kantareller!

Sedan plockade mamma och jag lingon, fläderbär, plommon och äppel. Bilen full med dessa godsaker återvände jag på söndagen. Den här veckan blir i bakningens och syltandets tecken.

Det är så avkopplande att stå och koka sylt, hälla på varma burkar och sedan ställa kallt. Igår blev det en del plommonsylt. Jätte gott med hemlagad sylt.

Idag har jag därför bjudit in mina söner med flickvänner på pannkaks fest. (Bilden lånad från http://www.flickr.com/)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar