© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

torsdag 3 september 2009

Sommarens fynd

I somras tillbringade jag ett par veckor i Åbolands skärgård och passade då på att hälsa på Terhi och hennes underbara butik Amalias hem .

Det var en vacker och varm dag och det spelades musik runt torget där butiken finns. Först besökte vi gravgården mamma och jag, sedan strosade vi bland loppisbord och grönsaksstånd innan vi gick till Terhi.

Jag köpte en stor glasburk, där jag förvarar mammas skorpor i. Sedan köpte ett sirligt hjärta som jag sett på olika bloggar tidigare i år. Till sist köpte jag spets på metervara. Den har jag använt (hittills) till två armband.

Vinkylaren i nysilver är ny, jag hittade den på loppis. Mjölsäcken som jag använder som bordduk,hittade jag hemma i skåpet,se den fina glasburken!



Visst är det vackert mitt nya hjärta?
Klämman kommer från Huset på landet
.



Och mina armband....ett lila och ett vitt, jag har ännu spets som räcker till ett armband till och det ska jag virka i petrol.



Nicoles nätbutik Talomaalla (huset på landet)är en annan favorit som jag gärna och ofta tittar in hos!

Sommarens fynd blev den här härliga kupan med så fin fot



Nu är sommaren slut och hösten har anlänt, då brukar jag emellanåt titta på fotot av vårt frukostbord på stugan i somras...
Det gör mig glad! En massa godsaker för alla och envar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar