© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

lördag 26 september 2009

Semester på Kreta

Vi var på semester på Kreta 5 - 12 september och det var så fantastiskt. Här kommer foton från den mycket behagliga ön. Vi kommer att återvända dit igen, det vill jag lova...

Vi bodde i Gerani, en liten byhåla 1 km från den jäktiga byn Platanias där allting finns, butik efter butik och restaurang efter restaurang.

I Gerani finns knappt något, enstaka butik och enstaka restauranger. Några bilder kommer från Maleme, där vi bodde ifjol, en byhåla ca 5 km från Platanias. Där är man nästan helt ensam då man spatserar längs med strandvägen. Helt underbart!
Det är paradiset när man vill ladda batterierna och då man vill slippa all trafik-kaos och turister som i Platanias.


Vår balkong




Vår pool





Apelsiner...










Stranden med höga vågor..



V







Maleme...underbara Maleme...











Vårt Paradis, Caldera Creta Paradise...


2 kommentarer:

  1. Vilka bilder! Jag blir grön av avund, jag vill också fara till Kreta och jag vill göra det NU!
    Ni har haft det helt underbart - hoppas ni aldrig behövde besöka doktor Vittokratis...

    SvaraRadera
  2. Vittorakis - förlåt.

    SvaraRadera