© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

söndag 29 november 2009

Enkelt pyssel för envar...


Sätt rönnbär och enkvistar i en glasburk...ställ på bordet!



Att fylla sin glaskupa med lite röda bollar...är ju inte så svårt..


Bakom har jag satt vaxat papper som manchetter i ljusstakarna - inte heller så invecklat...


Kvistar av lärkträd som jag hittade på marken, satte jag i en vas uppe på mitt vitrinskåp...piece of cake liksom...


Det var dagens enkla tips, ut och leta i naturen...där finns guldgruvan och det bästa av allt - det är gratis!

Nu är det bara julkorten som ska fixas...i år blir det väldigt enkla, har jag bestämt. Titta in igen hos mig så får du se hur de blev.

2 kommentarer:

  1. vetdu vad jag kom på? det skulle säkert bli skitsnyggt att limma bladguld(?) på glödlampor! tror att det skulle se ut lite som fattigmanssilver(frågetecken igen). det ska nog jag testa. ngn jul i framtiden..

    SvaraRadera
  2. Ojoj så mycket pyssel du hunnit med! Jättefina saker! Jag blev så inspirerad av dina smällkarameller. Jag har gjort liknande, men ska nog prova din variant också ;). Om det blir tid över...
    Nu har zinklyktorna anlänt förresten! Om det fortfarande är av intresse för din väninna!
    Trevlig fortsättning på veckan!
    Kram, Nicole

    SvaraRadera