© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

söndag 29 november 2009

Mera pyssel...inför advent


Idag är det första advent och mina adventsljus har fått bosätta sig på mitt bord.



Jag var ut i naturen och plockade mossa, rönnbär och granris som jag fixade till mina blockljus. Vilket väder, är det vår eller??


Rött ÄR sött. Passar till min roliga trådhylla som jag tagit i användning igen.


Granris och lite kottar från ett lärkträd.


På golvet skymtar skinnfällen, den känns skön under fötterna när man sitter i stolen!


Stämningsfullt med tända ljus...




Här är mina pimpade glödlampor! Vissa har jag låtit vara ompimpade eftersom deras form tillade mig och passade bra att vara orörda.

Blått och jag??

Hur går det ihop..jag som aldrig har blått hemma...nåja det var enkelt, jag tog glittret jag hittade hemma i lådan och det råkade vara blått...



Och så förståss lite rönnbär...för att höja det röda som hör årstiden till.








Sedan blev det en "kvast" av granris, lärkträdkotte, vita bär och rönnbär. Den hänger i köksfönstret.


Alltså lärkträd...det tillalar mig så mycket för tillfället. Hittade taggtråd i min kan-vara-bra-att-ha-låda och Voila! En krans. Med ett litet julgransljus. Det blir bara prydnad - inget man vågar tända...






1 kommentar:

  1. vilken fin julstämning du ser ut att ha hemma hos dig! det måste jag också fixa.. och julgransbollarna vart jättefina!

    SvaraRadera