© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

lördag 28 november 2009

Pyssel inför lilla jul!


Jag har pimpat gamla ut-tjänta glödlampor till härliga bollar. Jag har flera på tork, därför har jag inte hunnit fixa färdigt julbolls-pysslet. Jag återkommer vid ett senare tillfälle med de bilderna.
Jag vill ändå visa och kanske inspirera andra att göra egna bollar. Det är lätt och roligt!

Jag tycker om att recycla det jag har hemma. Lite annorlunda men men ack så trevligt - och billigt!


De här har jag limmat glitter och paljetter på. Spraylackat så att inte glittret faller av så lätt.



Smällkarameller hör ju julen till eller hur? Grunden är gamla toapappersrullar som jag lindat med smörpapper och ett tårtpapper, en bild på en vacker dam och lite spets. Så blev mina smällisar i år.



En strut av smörpapper och lindat med tyll och en bild på en fager man. Lite silverband runt!



Den här blir kanske grunden till ett julkort...en ängel limmad på vaxat papper, lite engelska visdomsord...och en hattnål!



Jag har en massa "kan-vara-bra-saker" i mina gömmor. Den här snäckan blev hem för ett kanske nygift par! Tack gode gud för vaxat papper! Bilden är limmad på smörpapper, lite glitterlim och sedan en passande knapp.





En metallbit av något gammalt slaktat som jag inte ens kommer ihåg längre men som låg i min "kan-vara-att-ha-låda". Smörpapper, en text ur en gammal bok och ett vackert par limmat på. Lite gamla pärlor...klart! - Den hänger vid min kalender så fin.



Struten och smällkaramellerna har hittat sin plats. Nu ska jag bara ut i naturen o hämta lite grankvistar till ljusstaken till höger.



T o m min julbock har jag redan plockat fram...skymtar till vänster...



Trevlig Lilla Jul!

2 kommentarer:

  1. Oj vad fina saker du gjort! Du är så duktig! :)

    SvaraRadera
  2. wow vad fint! jag ska också börja samla och pimpa glödlampor!

    SvaraRadera