© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

lördag 23 januari 2010

Det är Kul att Sy!

Ibland är det papper, ibland är det garn, just nu är det tyg! Det är roligt igen att sy!

Förr i världen, i mitt gamla liv, sydde jag en hel del men av olika anledningar lämnade jag då allt vad som heter SY. Nu har jag igen plockat fram symaskin och det är mycket givande. Jag hade glömt bort hur roligt det är!

Idag har jag köpt tyg till en klänning eller tunika, hur man nu vill kalla det.

Ett härligt dovrosa tyg med silver eller kanske guldblommor poppade fram och jag kunde förståss inte motstå det. Det blev även en väska och en sjal. Så med facit i handen fick jag ut mycket av det dyra tyget...

Sjalen syns till vänster.

DSCF2851

DSCF2852

Jag har sick-sackat hals- och ärmhål och gjort en liten dekoration runt halsen.

DSCF2853

Här syns även väskan. Den är fodrad i samma tyg för att få stadga.

DSCF2856

Jag har sick-sackat axelremmen för att få samma råa känlsa som i klänningen.Den är dekorerad med två tabs från ölburkar. Tyvärr kommer är inte färgen till sin fördel eftersom jag fotade i kväll och med blixt. Men håll till godo ändå.

DSCF2858

Vintage ligger mig varmt om hjärtat! Den här väskan är sydd i ett gammal vackert tyg fyndat från Emmaus för att tag sedan.

DSCF2861

Jag använt en topp, fyndad från Bettans Bod, som foder och ärmen blev ett innerfack. Praktiskt!

DSCF2864

Kevin & Linda ska ut och resa på sportlovet och till dem har jag sytt adress-lappar till kappsäckarna..kanske enklare att hitta just sin kappsäck?

DSCF2869

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar