© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

onsdag 21 september 2011

Helgen = föräldrar

Varje gång jag ska träffa mina föräldrar tar resan ca 8 – 9 timmar. Det  bästa är att jag sitter den mesta tiden på en färja och gör absolut ingenting utom äter mig tjock på godis, kakor och smörgåsar!
I fredags var det både sol och regn. Jag lyckades fånga regnbågen! Om man tittar noga syns den dubbelt!
DSCF1413
Här möttes regnbågen och färjan! Det betyder tur och man får då önska sig någonting!
DSCF1416
Kyrkan på skäret är gudomligt vacker! Tyvärr ligger min kära bror begraven inte långt ifrån. Hans liv blev alldeles för kort.
DSCF1417
Så fin, så fin!
DSCF1420
Helgerna brukar gå fort hos föräldrarna, de finns alltid något att göra. Den här lördagen var mamma o jag i svampskog. Vi hittade både kantareller och trattisar. De är nu utdelade till grabbarna. Själv har jag frysen full med x antal påsar från tidigare gånger.

1 kommentar:

  1. Det låter underbart att bara kunna njuta egentid under resan istället för att bli stressad över att den är lång! Kyrkan ser helt ljuvlig ut. Hjärtetråkigt att läsa om din bror -men det är väl så livet är, svårt och orättvist men också alldeles underbart.
    Kram Cecilia

    SvaraRadera