© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

onsdag 14 september 2011

Med en doft av vanilj…

Tänk dej ett kort som doftar vanilj, är det möjligt? Ja det är det! Med lite fantasi…
Vanilj är en av de underbaraste dofter och smaker som finns - visst lagar väl även du ditt eget vaniljsocker? Det är så mycket godare än det köpta. Tro mig! Jag har alltid en burk dit jag sätter mina använda vaniljstänger i och fyller på med strösocker.


Angående korten, så gillar jag att göra det enkla och samtidigt ta tillvara något kasserat och skapa nytt av det jag hittar hemma. Visserligen köper jag ibland bling-blings men satsar hellre på bra färger och stämplar än massor av embellishments. Dessutom är det dyrt. Jag pryder väldigt sällan mina kort med hav av blommor och andra finheter. Fint – ja men inte jag. Fast jag är väl medveten om att man kan ändra sig.. Lite bling-bling = ok =  min personliga stil.


Vanilj, var det! Dags att avslöja hur min kort råkar dofta vanilj. Kanske du redan räknat ut det? De är gjorda av papp från vaniljsås förpackningar.
Jag har liksom slagit två flugor med samma smälla! ;)


Den ljuva stämpeln passar bra till det råa pappet, lite klott av vit gesso spelar ingen roll och kanterna är lite halvtaskiga - precis som det ska vara. Klicka för större och bättre bild!

DSCF1387

DSCF1398

Insidan målade jag med gesso och stämplade med olika stämplar på kanterna. Stämpelfärgen "rann ut" i gesson och blev fin tycker jag. Alla har olika insidor. Här visas två av dem.
DSCF1399
DSCF1395
DSCF1401

1 kommentar:

  1. Your blog is adorable...great projects..

    Thanks for stopping by and entering my blog candy... Good Luck

    SvaraRadera