© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

torsdag 13 maj 2010

Mat är livet!

Det här med mat är ju alltid lika närvarande. Det ska fixas middag alla dagar och kanske brunch på helgerna. Gott ska det vara! 

Jag älskar att ta ut svängarna; ändra och plocka ihop från olika recept, smaka och krydda till den perfekta smakupplevelsen! Det ska bli mmmm...när det optimala smaken framträder!

Favoritkryddan är chili! Andra kryddor, som svartpeppar, färsk basilika, vitlök, ingefära, salt (förståss!), persilja, lime, paprika...osv..osv..lyfter rätterna till oanade dimensioner. Tack o lov för balsamico, sweet and sour sauce, soja, röd vinäger grön/röd curry m m som gör matlagningen lite roligare..

Receptböcker står alltid högst på önskelistan. Jag kan aldrig får många! Den riktiga skatten är min mormors gamla receptböcker.

Leila Lindholms bok, One more slice, skulle jag heller inte tacka nej till...hon är en av mina absoluta favoriter!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar