© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

torsdag 27 maj 2010

Uppsving i tankens år!

När jag läste mitt årshoroskop för 2010, stod det att jag har det bästa året på länge framför mig...
När vi nu är i andra kvartalet anar jag att det kan bli så.
Erbjudandet som gick ut på jobbet sökte jag - och fick det! Det betyder, nya uppgifter, massor av resor till Helsingfors, mycket finska, nya människor och en stor portion utmaning. Det känns så bra och jag tror det här kommer att stärka mig! Igår kväll när jag kom hem, tog jag på mig joggingskorna och sprang en halvtimme. Efteråt, i duschen tänkte jag igenom mitt liv var jag står just nu och jag kände stor glädje och positivitet.


Vintern var jobbig, jag jobbade som vanligt plus att jag satsade hela min fritid på väskor, att sy och fundera på vad och hur jag skulle hitta nya lösningar. Det blev alldeles för mycket jobb. Tur insåg min kära C att nu var det dags att bryta och han tog mig med till Mallorca. Det blev en början! Inte bara för oss, även för mig, som människa.
Jag släppte allt vad som heter väskor o firma och vips började det att hända på andra plan. Jag VÅGAR ta emot, jag VÅGAR visa, jag VÅGAR lita på... jag VÅGAR! 

Idag stötte jag ihop med den trevlig damen som undrade om jag vill ta över hennes fyra rummare när hon flyttar. Balkong med västerläge...absolut!! Den blir min...inte: OM den blir...

Jag glädjer mig men samtidigt känner mig förvirrad och samtidigt blyg och ödmjuk inför alla utmaningar och diverse planer...
Allt blir till det bästa i år! Tack till min speciella vän som brytt sig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar