© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

lördag 26 juni 2010

Att fixa och trixa är min melodi

Visst är det kul att fynda billigt och göra om dem till något personligt! Bra att fixa upp sådant andra ratar, dessutom tänker man på miljön... Crazy, ja det kan väl tyckas men då får man en egen prägel på sitt hem, tycker jag. Ingen annan har ju likadant. Min vän brukar titta lite på mig och säga ja, ja...han vet att det BLIR bra till slut. Kommentera gärna! Klicka på bilden så blir den större.

Min jalusidörr nr ett har fått lite färg och ser ut så här.
DSCF0603
Nu är den på plats mellan två fönster och har dessutom fått en fransk text, passande en "fransk" dörr.
DSCF0625
Min fantastiska gräddbakelse till klänning får nu äntligen en egen plats.
DSCF0556
Rosa och grått passar fint ihop.
DSCF0628
Mitt nästa projekt är ett litet skåp som antagligen hängt i någons toa. Nu ska den rustas upp och hängas i min hall.
DSCF0610
Potentialen såg jag i spegeln! Jag har ingen i min hall men snart.
Färdig målad!
DSCF0638
Lite ruffigt ska det se ut.
DSCF0642
Också på insidan ska det vara lite chabby. Den är ännu inte riktigt klar utan ska stylas lite till ännu innan den kommer på  plats.
DSCF0647
Den andra dörren har legat under målarpenseln idag. Den som är uppmärksam ser att tidningen som ligger under är ingen annan än Vintage Alice och reportaget om den nyöppnade vintage butiken i stan! Tror vi båda brinner för vintage.. Kul tycker jag!
DSCF0636

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar