© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

tisdag 22 juni 2010

Fleamarket-böcker och en sprillans ny!

På adlibris har jag en önskelista på böcker jag vill ha. Ibland köper jag men oftast inte. Idag var jag via Bettans bod, där kan man fynda när man minst anar det, som idag! Bordet som skymtar under böckerna är mitt ny-gamla bord som jag håller på att måla vitt.

Först hittade jag Surdeg av Martin Johansson. Jag har tidigare skrivit om honom på min gamla blogg som du hittar HÄR
Han kom ut med sin första bok om bakning ifjol efter experiment hemma i sitt kök. HÄR hittar du hans blogg. Underbart gott bröd bakar han om när ser på bilderna.

Sedan köpte jag Lisens örtspa som jag i två år längtat att äga - nu är den min! Lisen Sundgren blandar ihop olika örter, blommor och blad till skrubbar, badsalt, salvor m m.


Som jag tidigare skrev händer det att jag beställer en bok ibland. Nu har jag hittat en skatt! En vacker bok på hela 256 sidor! Underbara bilder och massor att läsa! Jättefin och jätte inspirerande. Den utkom 2009 med en ny utgåva 2010 - en bok har blivit min idag!

Etc creating beautiful interiors with the things you love av Sibella Court. Hon är en australiensk inredningsartist. Boken har blivit en succé. Jag kan mig ana att den kommer att bli en klassiker för det lilla jag hunnit se i den, finns det massor av tips och olika saker man själv vill göra. Tidlös! En riktig gå-bort-gåva till den som gillar inredning!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar