© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

måndag 28 juni 2010

Förvånad iakttar jag blomman.....

Jo, jag har problem att slänga gamla blommor, oftast ställer jag ut dem på balkongen på sommaren och hoppas att de ska själv flytta ut liksom. Jag vattnar men struntar i dem. Oftast.

Idag blödde mitt hjärta när jag såg att den ena av de två blommar!

Tolv apostlar, den som jag vill svika o slänga och bara bli av med...månne jag är lite blödig ändå, för visst är den fin? Ser ju ut som den finaste orkidé....vilket betyder i klarspråk att jag kommer att ta en stickling och där är jag igen med stora apostlar som växer mig ur huset men vad kan man annat göra?

2 kommentarer:

  1. Jg är precis likadan...Jag sätter in skruttiga blommor i en skrubb med fönster för återupplivning...
    Vilken härlig duk du gjort! Unik och fin!

    Trevlig helg i värmen!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  2. människa så mycket fint du hinner med och bakar och målar och fixar - så härligt! ha en toppen sommar!

    SvaraRadera