© Birgitta Ekblad 2009 - 2013

© Birgitta Ekblad 2009 - 2013
Alla foton och all text tillhör mig om inget annat sägs. Förbjudet att kopiera utan tillstånd.

onsdag 9 juni 2010

Mitt vardagsrum just nu

Jag har fixat lite i vardagsrummet. Det är ju en pågående process hos mig, att fixa och flytta på saker, att plocka om och få ny struktur, sånt glädjer mig. Man behöver inte köpa nytt, när man plockar och tar fram saker som kanske åkt in i skåpet, då känns det som - nytt.

Ovanför min järnsäng hängde jag en hissgardin. Carpe Diem står det på den.



På järnsängen har jag satt ett tyg som jag fyndade på loppis för ett bra tag sedan. Jag vet inte vad det är till men det är ett skirt tyg typ av nylon och eftersom mönstret är handsytt med guldtråd och innanför guldtråden är "silvertyngder" insydda, det gör att själva tyget är tungt och så vackert. Visste inte vad jag skulle göra med det, så nu ligger det som överkast på sängen.



Sedan har jag sommar-fixat i buren.
Jag tycker den är lite kul och passar bra där den står med lite stilleben-saker i,typ nån bönbok, klockor, spets och ljus...






Fönsterbrädet fick ett lyft. En blomma lyftes bort och istället blev det så här, till att börja med... 
Karaffen är så fin! Loppisfynd som C hann sno före mig, men jag fick den till nyårspresent, gissa om jag blev glad?! Ängeln är köpt för många år sedan på Tiimari. Tror den ska vara i trädgården men den är lagsom chabby så den får leva i mitt fönster.




Njae...plockar om och klämmer in en vas med ranunklar och en gammal tavel-ram, nu fattas det bara kritor.




På tal om Carpe Diem, så fick jag ett trähjärta av A-L! Vi har en historia ihop, vi har gråtit många tårar tillsammans och tröstat varandra vid en tragisk bortgång - dagen D närmar sig i år igen. Men här är Carpe Diem - Fånga dagen hjärtat, såå fint! *Tack min vän!* Hoppas vi ses i sommar igen och sitter på Moens altan och trivs.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar